| Več raziskav je potrdilo povezavo med velikim vnosom omega-3 maščobnih kislin (predvsem iz morskih rib) in daljšim preživetjem. Raziskovalci iz več središč v ZDA so v januarski številki revije The Journal of the American Medical Association (JAMA 2010; 303: 250-7) predstavili izsledke raziskave, ki razkrivajo enega od možnih mehanizmov njihovega zaščitnega učinka.
Raziskovalci so pri 608 bolnikih s stabilno koronarno boleznijo srca, ki so jih ambulantno obravnavali v okviru raziskave Heart and Soul Study, opravili meritve dolžine telomer v levkocitih ob vstopu v raziskavo in po 5 letih sledenja. V statistični analizi so rezultate meritev vzporedili z izhodiščnimi vrednostmi koncentracij dokosaheksaenoične (DHA) in eikozapentaenoične (EPA) kisline.
Dolžina telomer se je pri bolnikih iz četrtine z najmanjšimi vrednostmi koncentracij DHA in EPA skrajševala pomenljivo hitreje kot pri bolnikih iz četrtine z največjimi vrednostmi koncentracij DHA in EPA (povprečno 0,13 enot proti 0,05 enot v 5 letih; p < 0,001). Povezava med hitrostjo skrajševanja telomer ter koncentracijama DHA in EPA je ohranila statistični pomen tudi ob izločitvi vpliva poglavitnih dejavnikov tveganja za bolezni srca in žilja in drugih morebitnih zavajajočih dejavnikov. Z vsakim zvišanjem koncentracij DHA in EPA za 1 standardni odklon se je verjetnost za skrajšanje telomer v 5-letnem obdobju sledenja zmanjšala za 32 %. (Vir: www.jupsline.net)
|